IS Göta | Träning
79
page-template-default,page,page-id-79,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive
 

Träning

Klubben jobbar med ett  åttaveckorsupplägg med tre till fem gemensamma träningstillfällen i veckan. Vi utgår alltid från gemensam plats men tränar i två eller flera grupper på de olika passen, beroende på kapacitet och ambitionsnivå.

Löpträningen består av:

Distanslöpning: 15-35km i lugnare tempo

Långa intervaller: 800-2000m intervaller + olika serier som återkommer regelbundet

Korta intervaller: 100-600m intervaller + olika serier som återkommer regelbundet

Tröskelträning/snabbdistans: Fartträning med syfte att flytta fram mjölksyratröskeln

Backträning: 200-600m upprepade backintervaller alt. 20-40 st. backar

Crossträning: Löpning med inslag av styrketräning

Teknikträning: Löpsteg, löpekonomi, etc.

Några viktiga platser när det gäller träning och tävling

Aktiviteter på gång:

Utomhusträning på Heden

På söndag 7/4 startar vi upp utomhussäsongen på Heden.
Det är träning mellan 10:45 – 12:00 för alla grupper 

Vi tränar endast söndagar, obs, ingen träning 21 april!

 

Hinderträning (15:e april, 29 april)

”Vårens träningen för de som vill utveckla sin hinderteknik inför kommande säsong. Vi kör på Hedens hinderbanan kl 17-18, bra om ni joggat 10 minuter innan vi träffas. Detta är ett arrangemang som vi kör för IS Göta så de tränar gratis, övriga betalar 20 kr för barn och 30 för vuxna. Välkomna!!”