| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Kurt i
|
Skrivet: Tis Mar 09, 2010 5:49 pm Rubrik: IP Heden och IS Göta |
|
|
Hej, jag är ny här! - och någonstans har jag sett nånting om att nu skall vi börja träna utomhus på bana - är detta sant? eller har jag bara drömt och längtat? Någon som vet? Finns det någon som vet här? I så fall vilket datum och klockslag?
En fråga till _om rabatter_ När jag sparat alla kvitton som ger 1% i återbäring [på den affären handlar jag inte] - var går jag då och köper mina nya löparskor och får klubbrabatt... ?
Vi ses på löparbanan - för jag springer inte i backar; _________________ ... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
lovén
|
Skrivet: Tis Mar 09, 2010 8:45 pm Rubrik: Fredag heden 17.15 |
|
|
| Hej vi skall köra på heden på fredag 17.15./Lovén via BG |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
BGN
|
Skrivet: Tis Mar 09, 2010 8:47 pm Rubrik: |
|
|
Alla medlemmar har rabatt på Team Sportia, bara uppge att du är Götalöpare. Anders Wifvesson som driver Team Sportia tar hem skor om det saknas just det du vill ha.
När det gäller Heden så har vi alla saknat Heden de sista tre månaderna, vi brukar vara ute redan i januari och köra olika tester, etc. Denna veckan är det dock premiär. Jag körde ett varv i måndagsmorse och det var ok i princip varvet runt... Med lite sol så hinner det bli riktigt bra tills på fredag.
Hela veckan går i fartens tecken, idag har vi kört 300m stafett med Lillhongas som ledare, kul... På torsdag är det 8X100m på strandpromenaden, jag är i Sthlm men många har varit med tidigare och kan principen. Värm upp ca 40minuter innan och ca 20minuter jogg efter..
Helgen då? Det var planlagt ett läger i Borås, det körs nu på hemmaplan enligt följande:
Fredag kl.17:15, samling IH. 30 minuter uppvärmning sedan 5000 testet, dvs 3x600, 4x500, 3x400m med 1 min individuell vila hela tiden.
På lördag är det Pålsjö kl.09:00 enligt programmet. Vi värmer upp till Harlyckan och kör där 5x1400m.
På söndag är det Pålsjö kl.09:00 igen, uppvärmning sedan 5x1800m på rundgången.
Det är tyvärr fortsatt alternativa rundor som gäller då skogen är full med is och snö. De prognoser jag har tillgång till pekar på att det ska bli några plusgrader den närmsta veckan, även en del nätter... Har vi tur kan vi starta upp lite tuffare pass inom kort. Helst nästa torsdag enligt programmet. Tills vidare gäller som jag sagt tidigare, flexibilitet. Samlingsplatsen gäller sedan gör vi det bästa av läget... Denna veckan mycket fart - möjligheten finns till fem pass med fart, ta den...
En helt annan sak - ni har sett inbjudan till Dan Glans nästa vecka, i träningsprogrammet har jag satt det på fel vecka... Kom ihåg att det är nästa måndag, räknar med god uppslutning.
Vi ses på fredag/BGN _________________ BGN |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Kurt i
|
Skrivet: Tor Mar 11, 2010 6:35 pm Rubrik: |
|
|
Som den seriöse löpare jag är; så är jag nyss hemkommen efter att ha spanat in mot löparbanorna på Heden; i norra kurvan finns det snöhögar - och värst av allt också på bana 1--3. Då jag hade tänkt springa 12½ varv och inte en enda meter mer än 5000 så ser jag ett litet problem för en exakt mätning dessutom verkar anläggningen stängd med grindar och lås Men säkert går det att planka in - och långsidorna är snöfria så våra sprinters kan mycket väl köra både 60 och 100m där i morgon... Ingen ursäkt för dem alltså  _________________ ... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
BGN
|
Skrivet: Fre Mar 12, 2010 4:33 pm Rubrik: |
|
|
Seriösa löpare åker till Heden med snöskyffel, hmmm... Jag var där på lunchen och fixade lite.. Har jag sagt att det blir bra på Heden så blir det bra, nu är det i princip bra... Inga ursäkter är godkända! Det hinner förhoppningsvis bli riktigt bra till vi drar igång..
Det finns en öppen dörr i norra delen - vi ses i em/BGN _________________ BGN |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|